Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

als europ 1 is gaan mijn organen dan ook heel europa rond?

  • rob

    Ik ben benieuwd of als we 1 europa zijn mijn organen ook in polen aangeboden worden

  • Mo

    Op dit moment gaan je organen naar de landen die aangelsoten zijn bij Eurotransplant. Daar zit Polen op dit moment nog niet bij.

    Kijk eens op de hun site, welke landen er wel bij zitten.

  • susanne

    beste rob

    als je je aanmeld als donor, wordt je geregistreerd in de Donor registratie van Nederland. enkel inwoners van nederland kunnen zich hier laten reigistreren, als je verhuist naar het buitenland wordt je automatisch verwijderd uit de database, omdat je geen NL inwoner meer bent. je organen/weefsels worden gebruikt voor nederlandse patienten, overigens lijkt me dit ook logisch, als je overleden bent hebben ze ong 8 uur de tijd om je organen te gebruiken, niet echt een lange tijd om heel europa mee door te reizen…….

    zie ook www.stnu.nlrob schreef:

    >

    > Ik ben benieuwd of als we 1 europa zijn mijn organen ook in

    > polen aangeboden worden

  • Mo

    Susanne, dit klopt niet hoor.

    De organen worden door Eurotransplant gematcht met de wachtlijsten van Eurotransplant. Er vindt dus een uitwisseling van organen plaats. Je kunt dus ook buitenlandse organen ontvangen. En niet ieder orgaan moet al na 8 uur geplaatst worden. Bovendien bestaan er vliegtuigen en helicopters. Organen worden geruild en doorgegeven om te zorgen dat ze bij degene terecht komen waarbij ze het best passen en/of die het langst wacht.