Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

orgaandonatie alleen als degene die een orgaan nodig heeft ook lid is

  • rob

    Ik wil best orgaan donor worden maar als degene die een orgaan nodig heeft ook orgaan donor is.Ik heb een programma gezien over deze vraag ,en er kwamen islamieten aan het woord .Volgens hun geloof is het niet toe gestaan om hun organen te transplanteren na hun dood ,maar wat ik gezien heb vinden ze het niet erg om ze te krygen als hun iets zou gaan mankeren.Ik vind dit nogal egoistisch.En daarom zou ik best mijn organen aan willen bieden voor transplantatie ,maar alleen aan mensen die ook donor zijn .Behalve aan kinderen want die hebben het besef niet om eventueel lid te worden.Dus aan hun zou ik mijn organen altyd aan willen bieden.

  • Mo

    Overigens is het onzin dat het niet van hun geloof zou mogen. Alle geloven staan donatie toe. Misschien dat hun imam de koran niet goed heeft gelezen?

  • johan

    Wat je daar zegt Mo, is niet waar, de jehova's staan ook niet toe dat er gesneden/ getransplateerd wordt.

  • Mo

    Je hebt gelijk. Die staan zelfs bloedtransfusie niet toe. En zelfs als je een transfusie hebt gekregen, mag je al niet meer naar de hemel.