Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tattoo

  • mini

    Hallo daar,

    ik zou geen andere plek weten waar ik dit kan vragen dus hier komt ie,

    mijn wens is een tattoo op mijn bovenarm met de tekst geen reanimatie bij blijvend hersenletsel en eronder het logo van orgaandonatie.

    Is dit bindend??? ik hoop het wel om een hoop gedonder te voorkomen.

    Het klinkt raar misschien maar je weet nooit wat er gebeuren kan.

    Zou geen kasplant of iets willen zijn maar wel anderen helpen.

    Wie weet antwoord? daarbij is er een medische code voor blijvend hersenletsel??

    Zou misschien minder mensen kwetsen als ik voorbij loop in topje o.i.d

    met vriendelijke groet mini

  • Mo

    volgens mij is het bindend. Minder drastisch is trouwens om een medallion te dragen waar dat allemaal in staat. Die zijn verkrijgbaar en kun je gewoon als sieraad dragen aan een ketting of met een speld aan je kleding.

    Als je toch graag die tattoo wil, kan ie natuurlijk ook op een andere plek.

    Met die tattoo ben je ook niet helemaal zeker hoor, want bij een reanimatie trekken ze niet eerst je kleding uit in de winter.

    Als je donor wilt zijn, laat je dan in het register registreren. Misschien kun je daar je reanimatiewens ook laten aantekenen?

  • Caroline

    Hallo mini

    Een tattoo is niet echt “waterdicht” als je graag orgaandonor zou willen zijn bij hersenschade. Beter is het om je keuze vast te leggen in het Donorregister (http:??www.donorregister.nl) en deze keuze te bespreken met je naasten.

    Groetjes Caroline

    Ps: wist je dat een tattoo, die gezet is 6 weken voor het overlijden een contra indicatie is voor orgaandonatie?…………

  • mariska

    hej..

    Mensen met tattoos kunnen tog geen organen meer afstaan??

  • Mo

    Zie het commentaar van Caroline in deze topic. Mensen met een tattoo kunnen wel organen afstaan, tenzij de tattoo binnen 6 weken voor het overlijden is gezet.

    Gewoon opgeven bij het register dus.

    Ook bij twijfel of ze je organen wel willen hebben ,registreer je. De artsen zullen na je dood wel kijken wat er bruikbaar is.

  • joycie

    ik vind tattoos eng.

    ik vind het goed van je dat je zo wilt meehelpen maar misschien is het beter dat je gewoon een clubje opricht of jezelf als donor opgeeft of geld geeft aan de donor organisatie.mini schreef: