Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Donoren gaan voor de oplossing?

  • Marian

    Wat mij opvalt……

    Heel veel mensen nemen niet eens de moeite om er eens goed over na te denken of ze hun organen willen afstaan. Dus blijft het erbij…………………………

    Vraag je diezelfde mensen of zij, hun kinderen of partners wanneer nodig een orgaan willen ontvangen hoeft men niet lang na te denken en zegt men JA!

    Misschien als er een wet komt, dat mensen die een donorcodicil hebben voorrang hebben op niet-donoren, heel wat meer mensen eens goed gaan nadenken en zich ook als donor laten registreren.

    groetjes Marian

    ( ruim 30 jaar geregistreerd als donor)

  • Lorrie

    Hallo Marian,

    Ik ben het niet met je eens. Iedereen is baas over zijn/haar eigen lichaam en je kunt niemand verplichten om zijn/haar organen af te staan na overlijden, dus kun je ook niet zeggen dat mensen met een codicil voorgaan bij operaties.

    Wel kan de overheid beter informeren hierover, ik denk dat mensen vooral nog in angst leven om een codicil in te vullen. Bang dat als ze op het randje liggen, men ze eerder laat gaan omdat ze een codicil zouden hebben.

    Groetjes Lorrie.